Monday 3 March 2014

The Next Steps in Jakarta, Indonesia


Assalamualaikum. 
Okay seperti yang aku janjikan, aku akan ceritakan pengalaman aku di Jakarta pulak. Perjalanan aku start dari Bandung, so perjalanan ni amik masa dalam 2 jam. 


Sampai je kat Jakarta, aku dah rasa lega. but why ? Sebab aku dah nampak bangunan tinggi tinggi gitu. Tak lah rasa macam duduk dalam gua je. First placa yang tour guide bawak kitaorang ialah Monas (( Monumen Nasional )). Kitaorang tak lah pergi dekat sangat, sebab monumen ni tinggi, o kita boleh nampak dari jauh.


 

(( Permandangan kat sekitar Monas, Jakarta ))

Sekitar Monas tu besar sangat, boleh makan and shopping sikit. Tapi harga dia agak mahal lah dari tempat lain. Lepas tu, kami di bawa melawat sekitar Jakarta. Pada masa tu, Jakarta tak lah sesak sangat macam mana kita nampak kat TV.  Macam jalan kat KL bila hari raya gitu ~~ and more thing, tempat penginapan kami di Jakarta ialah di,


 (( Triniti Hotel ))

The next day, kami ber- shopping di sekitar Jakarta ; Mangga Dua Square. Kat sini, my family shopping habis tapi tak boleh kalah kat Pasar Baru. Soal harga, agak lain sikit lah. Tak banyak. Soal makanan di Jakarta, boleh tahan. And lagipun kitaorang tak banyak makan kat luar, lebih banyak makan kat hotel je.

If datang Jakarta, tempat wajib pergi ialah Tanah Abang. Of course lah tempat shopping. Disarankan pergi Tanah Abang masa pagi untuk elak kesesakkan. And beware lah bila pergi tempat yang banyak orang, takut penyeluk saku. 


(( Salah satu restoran di Jakarta ))

Okay, sampai kat sini je my holiday di Jakarta, Bandung ; Indonesia. Nice place untuk shopping and nak tahu lebih mendalam mengenai negara orang. 

next post ; Krabi, Thailand 

bye ~

No comments:

Post a Comment